Maid

Alla inlägg under maj 2011

Av Jennifer - 31 maj 2011 20:33

Inte säker på om jag har visat bilderna på graven än? Har jag gjort det så blir det bara en repris helt enkelt. Jag saknar henne, men Cupcake finns ju här nu också så det blir ju lättare♥ När vi åker bort nu ska Fredriks föräldrar ge dom mat och vatten. De fick skutta av sej lite idag så får de göra det igen när vi kommer hem^^♥ Jag blev faktiskt riktigt nöjd med graven. Känns lättare även då, när graven är fin♥

2008-21/5-2011 Snuttan, föralltid älskad och saknad♥

Bilderna blev rätt så stora. Men annars blir de miniatyrer^^

   

Av Jennifer - 22 maj 2011 18:27

Anledningen till att jag inte har bloggat är för att Snuttan, min svarta lilla ädelsten tog sitt sista andetag i min famn igår. När vi kom hem från loppisen gick jag först in. Sen knäppte jag två kort, när jag blickade ut mot Snuttans bur såg jag att det var fullt i flugor på henne. Och hon rörde sej inte. Jag sprang dit, knackade på gallret. Ingen rörelse. Så jag hämtade nyckeln och bärde in henne. Hennes huvud hängde bara, hon orkade inte hålla upp det. Men hon andades. Jag kände att lite hopp fanns kvar. Hennes ögon hade klibbat ihop, men de öppnades efter ett tag. Medans mamma och Fredrik försökte få tag på en veterinär stod jag och blötte henne lite försiktigt. För att se om hon vaknade till mer. Jag masserade hennes mage lite och blåste på henne. Tillslut när jag lyfte upp henne kunde hon hålla huvudet uppe, men hennes ögon var tunga och hennes framben gick inte att böja. Vi började åka in till veterinären. Jag blåste på henne hela tiden, för att hon skulle få luft. Ibland rosslade hon lite i halsen. Det luktade illa om henne. Jag grät hela tiden. Upprepade "Snälla Snuttan" flera gånger. Pratade med henne så mycket jag kunde. Helt plötsligt började hon rycka till lite, jag tänkte "en gång till, snälla". Jag trodde att det var ett tecken på att hon skulle resa sej upp. Orka stå själv. Men nej. Hon pep till en gång, som om hon sa "hejdå" på sitt egna sätt. Sen ryckte hon tilll några fler gånger. Men de ryckningarna, var ett sista försök för att få luft. Sen låg hon där i mitt knä. Andades inte. Hjärtat slog inte. Huvudet hängde, ögonen var helt öppna. Vi stannade, kollade så att det verkligen var så. Och det var det. Vi vände tillbaka. Den här gången satt jag fram och Fredrik bak med Snuttan. Jag klarade inte av det längre. Det kändes hemskt, varför nu? Hon blev bara 3 år, mitt lilla bär. Vi åkte och grävde en grav. Hon fick en låda att ligga i, på en handduk. Vi grävde ett djupt hål som de insisterade att man skulle göra. För att inget rovdjur skulle gräva upp det. Jag höll handen ett tag på lådan innan vi sänkte ner den. Förstår fortfarande inte. Idag var vi dit med blommor, kors osv. Jag saknar henne, något förjävligt. Min lilla kanin, söta lilla Snuttan. Hon hade förmodligen en bakterie, som senare ledde till lugninflamation. Det märktes inte alls dagen innan. Hon var nästan normal. Kanske hade hon väntat på att vi skulle komma hem. Att hon visste vad som skulle ske. Ville säga hejdå till oss. Det betydde mycket att hon tog sitt sista andetag i min famn. Men jag saknar henne, älskar henne. Jag som hade tänkt att hon skulle bo med mej i min första lägenhet. Men det ville inte ödet. Nu hoppas jag på att hon är i sitt egna paradis. Med allt hon någonsin önskat sej. Att hon mår bra. Vi tänker på dej Snuttan. Vi saknar dej.

Föralltid saknad. Föralltid älskad.

♥Rest In Peace♥

Snuttan 2008-2011 21/5

Jorden gick inte under. Men jag förlorade någon, en betydelsefull familjemedlem.

Jag tänker inte sluta leva. Jag tänker leva för henne. Man får gråta, älska och sakna. Men man måste komma ihåg, att livet fortsätter ändå. De som älskar än, vill att man ska må bra. Inte sörja för mycket. Tänka på dem. Men inte gråta varenda sekund resten av livet♥  

    


Av Jennifer - 12 maj 2011 19:09

Skulle beskriva ett djur idag på tyskan, men jag hann inte. Så ska göra det imorn. Men iallafall så fick jag kanin. Haha, hoppas på att få samma djur eftersom jag redan har kommit på hur man kan förklara det. Idag har det varit en helskön dag med trevligt folk^^ Men samtidigt astråkig. Friluftsdagen blev kaputt. Den blev verkligen inte kul. Och lärarna skickade mej och Julia till fel ställe. MysigtMysigt. Aja, det är sommar. Vad kan man klaga på?♥  

Hej, vad kul att du klickade dig in här! Jag som driver den här bloggen är iallafall en tjej vid namn Jennifer på 15 septembermånader. Jag har bloggat här sedan 2010 men jag får hoppas att jag har utvecklats lite sedan dess. På fritiden är jag med vänner, spenderar tid i stallet, tränar och hittar på en massa annat kul som ni kommer att få ta del av om ni stannar! ♥

Skriv din fråga här! ♥

138 besvarade frågor

Arkiv

Gratis Spotify Premium!
Free Lines Arrow

Skapa flashcards