Maid

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jennifer - 28 oktober 2012 16:51

Sitter just nu i sängen med Mimmi i knät och rensar lite bilder medans det spelas musik i hörlurarna, blir nog i stort sett så min kväll kommer se ut. Kanske försöker lära mig någon fin låt på piano också, men det tog ganska lång tid att lära sig första versen på en låt märkte jag. Var i och för sig flera år sedan jag spelade så jag är ganska stolt över att jag faktiskt kan lära mig låtar utan lärare. Om inte youtube räknas som lärare? Annars vet jag inte vad jag ska göra, får väl se vad jag känner för när jag har rensat några mappar med bilder. ♥

     

Av Jennifer - 27 oktober 2012 21:57

Ska leta upp en bra film på datorn tror jag och lägga mig framför den, men jag vet inte. Igår blev det ingen film för jag var alldeles för trött och så, men satt och letade lite idag och hittade en massa filmer som verkade väldigt bra! Kommer inte att uppdatera mer idag, men i'll be back - i promise.

Av Jennifer - 27 oktober 2012 21:28

Kom precis på en liten ful sak som jag bara känner att jag vill dela med mig av, ni vet uttrycket som en dans på rosor? Det används ju oftast när något är eller skulle vara bra, om jag har fattat rätt men det är inte så säkert för jag är ganska dålig när det gäller uttryck, slangord och förkortningar. Men iallafall, to the point. Rosor har taggar, det gör antagligen ont att dansa på taggar och då är uttrycket inte lika bra längre. För om det då är en dans på rosor så betyder det att det är en dans på taggar. Låter inte speciellt skönt eller vad tycker ni? ♥

 

Av Jennifer - 27 oktober 2012 21:01

Kom hem för ett tag sedan, gud så bra den teatern är! Skrattar så jag gråter, bara rinner tårar. Hade iallafall en jättekul kväll tillsammans med bästavän och det är lätt värt de pengarna den kostade. Nu taggar man november och twinight som vi har bokat! Ska bli så himla kul men kommer vara helt stendöd dagen efter med tanke på att vi kommer hinna sova två-tre timmar om vi har tur och det är mitt i veckan så det är skola nästa dag. Men jag ser det såhär, det är once in a lifetime ♥

 

Av Jennifer - 27 oktober 2012 10:47

Nu ska jag klä på mig, borsta tänderna och sedan vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och skriver lite med min vän för vi ska kanske på på en teater idag, men det var slutsålt igår så dom sa att vi isåfall kunde komma ner idag innan teatern och kolla om det fanns plats kvar så vi får väl se hur vi gör. Det värsta är att direkt efter ska hon på middag hos några så då får jag cykla hem ensam i mörkret, om jag inte går ner och hör om mamma kan hämta sen. Men det är en bit och gå så det känns inte så jätte lockande att gå dit och sedan få gå hem om det visar sig att det är helt slut på platser. Skulle ju också kunna tigga skjuts dit av Fredrik och om det då är slutsålt så får jag väl gå hem igen, hellre det än att gå både dit och hem. Jaja, ska höra hur vi gör nu så uppdaterar jag kanske senare ♥

 

Av Jennifer - 27 oktober 2012 10:09

Min vän kommer förmodligen halshugga mig nu, men här är iallafall en av bilderna som togs när hon fick ställa upp som modell till min bilduppgift i skolan. Tog hur många bilder som helst och det tog ett tag, men det var verkligen jättekul! Hoppas på att få bra betyg för redovisningen som jag gjorde i måndags, men själva redovisningen gick inte speciellt bra alls för jag får alltid panik när jag ska redovisa inför folk. Man skulle iallafall göra en parafras av en gammal målning som gjorts av någon konstnär, kanske kan leta upp en bild på orginalbilden sen. Nu ska jag rensa lite bilder på datorn som är helt översvämmad, fylldes på med några till igår också så nu är det ännu fler ♥  

Av Jennifer - 27 oktober 2012 09:45

Godmorgon solstrålar! Tänk om man hade vaknat upp i Grekland idag, gått ut på balkongen och sett havet slå emot havskanten i mjuka vågor. Gud vad härligt det hade varit, men det är ganska fint här med nu. Trots att det var några minusgrader senaste gången jag kollade så är det inte allt för farligt. Snöade här igår också, men det slutar ju direkt och det är väl ganska tur när det bara är oktober. Hur många av er är det som redan fått snö?

En bild från Kos centrum i maj, herregud så fint det var!   


Av Jennifer - 26 oktober 2012 22:10

Nu tänkte jag stänga av datorn och göra något annat istället, lutar lite åt en film om jag hittar någon bra. Annars vet jag inte vad jag hittar på, men med den här bilden säger jag iallafall godnatt, sleep well, guten nacht ♥

 


Hej, vad kul att du klickade dig in här! Jag som driver den här bloggen är iallafall en tjej vid namn Jennifer på 15 septembermånader. Jag har bloggat här sedan 2010 men jag får hoppas att jag har utvecklats lite sedan dess. På fritiden är jag med vänner, spenderar tid i stallet, tränar och hittar på en massa annat kul som ni kommer att få ta del av om ni stannar! ♥

Skriv din fråga här! ♥

138 besvarade frågor

Arkiv

Gratis Spotify Premium!
Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards