Maid

Alla inlägg under maj 2012

Av Jennifer - 24 maj 2012 19:13

Åter och åter igen, följ mig gärna på instagram för att se saker som inte kommer upp på bloggen. Om jag inte har bloggat på några dagar har jag förmodligen uppdaterat där! Nu ska jag upp och packa igen, har i princip packat klart den stora resväskan men har handbagaget kvar och lite andra små saker. Bilden nedanför är inte tagen idag, men det var så min säng såg ut när jag började rota igenom för att leta vad jag skulle ha med mig. Men mycket av det på sängen ligger inte i resväskan, kändes inte som att jag behövde vissa saker bara. Tillexempel guldskärpet och en massa andra skärp, körde istället på att ta med ett beiget skärp för att slippa ha med en massa saker jag inte kommer att använda. Spar på väskan utrymme ni vet. ♥ Instagram - jjjennaaa  

Av Jennifer - 24 maj 2012 17:08

Fick en fråga om mitt yoga inlägg, verkligen kul att ni frågar när ni undrar! Jag tänker då försöka ge er så bra svar som möjligt trots att jag är rätt så upptagen med tanke på att vi flyger till Grekland imorgon. Dvs förlåt för att jag inte har bloggat på hela veckan. Iallafall, ungefärliga frågan då.

"Vissa säger att yoga är bra för någonting, vet du vad?" -Klicka här för att komma till hennes blogg.

Yoga är bra för det mesta faktiskt, det är en av de saker som kan göra att man slappnar av i hela kroppen och det gör att man inte känner sig stressad lika ofta. Om man har högt blodtryck kan faktiskt yoga sänka blodtrycket till en normalare nivå, själv har jag snarare lågt blodtryck men för er med högt är det ju suveränt! Om man känner spänningar i nacken och andra leder så kan det också göra  att det inte känns lika mycket längre. Eftersom att yoga bygger på både styrka och balans så har man ju nytta av det sen också, dessutom ska det vara bra för kropp och själ i stora drag. Yoga är som vilken annan träningsform som helst bara att det finns så mycket som man kan bättra med hjälp av yogan medans andra sporter kan göra saker sämre. Så om ni funderar på att testa yoga, gör det! Man blir beroende och det är verkligen kul. Dessutom är det väl inte helt fel att klara av att lyfta sin kropp med hjälp av några fingrar och att man blir så otroligt vig om man verkligen vill och försöker. ♥

 


Av Jennifer - 18 maj 2012 08:57

Ska precis gå ner och duscha, sen blir det till att försöka pressa i mig själv en B-vitamin. Vilket inte är det lättaste med tanke på att jag sätter allt i halsen, om ni vet vad vitpepparkorn är så kan jag ju säga att jag inte ens kan svälja en sån. Men träning ger färdighet, eller hur var det? Men B vitamin är iallafall ett tips till er som har många exempelvis finnar, det fungerar även förebyggande om du inte har speciellt många alls men vill slippa att få dom också. Dessutom så är det ju vitaminer vilket bara kan låta bra i mina öron, så gogo - never give up. ♥

     

Av Jennifer - 17 maj 2012 16:54

Sätter på mig träningskläderna och kör lite yoga medans någon bra låt spelas på youtube. Nej, jag orkar inte spotify. Tänkte alltså ta det här inlägget till att diskutera just yoga. Jag började med yoga för att det var något som verkade kul och som för det mesta verkade vara något bra. Jovisst, det kan göra lite ont i kroppen ett tag efter - ibland i flera dagar. Men man måste lära sig skilja på smärta och träningsverk. Eftersom att man böjer och pressar kroppen så långt det går är det klart att det känns efter, men tänk då känslan man får när man har klarat något som man kämpat emot en längre tid. Mitt mål just nu är att kunna gå ner i spagat och klara av yogaposen crane. Ett pluss vore då att kunna stå på händer utan att ramla tre sekunder efter, men vi börjar "smått". Men iallafall så är det jag vill få fram ur det här att även om saker tar emot när man kämpar mot något så ska man inte sluta för att det blir svårt ett tag, jag menar. Även om jag inte är den bästa på tillexempel skänkelvikningar inom ridningen eller att jag inte är den vigaste person man kan hitta så skulle jag aldrig aldrig aldrig någonsin ge upp. Ta tillexempel det jag har kämpat emot på ridningen i flera månader nu, det som liknar en svimning, så fortsätter jag trots att det händer samma sak varje gång. Och det är verkligen inte kul, det blir svårare att kämpa lika hårt men jag ger inte upp. Och det ska inte du heller göra, har du en dröm eller ett mål - make it come true. Nu ska jag gå ut och leva livet, köra lite yoga och skriva en låt. ♥

   

Av Jennifer - 17 maj 2012 16:48

Lyckats rensa alla kobilder som för övrigt var ca 80 stycken till att få kvar sammanlagt fem som var bra och som inte var suddiga. Men kan iallafall säga att en av de roligaste saker man kan fota måste vara kor, eller djur överhuvudtaget men ni fattar som vanligt tanken? Iallafall så ger vi kossorna lite beröm här, för ni måste ju erkänna att dom är riktigt fina. Hade jag haft en ko hade den hetat Hedvig och den hade fått slippa den där gula lappen i örat. Kärleksfull. ♥

   

Av Jennifer - 17 maj 2012 16:31

Känns skapligt bra att vara ledig tills på tisdag när skolan börjar igen! Så blir bara tre till dagar i skolan för mig innan vi sätter oss på planet och flyger ner till det förhoppningsvis fina och varma Grekland. Känner mig rätt så taggad! Men mer nervös kan man ju för i helvette inte bli. Sitter och har världens skräck tankar om allt som kan hända, men det blir väl bättre snart I quess. Iallafall så har jag ingen aning om varför jag lägger upp bilder på en bok i det här inlägget, men iallafall så är det boken jag läser i skolan just nu. Intressant, mjoru. ♥

      

Av Jennifer - 15 maj 2012 19:47

Bara tio dagar kvar, och jag blir gaaaaalen för hur nervös är inte jag då? Iallafall så har det varit en superdag, gick med Sara ett tag och annars så har jag väl mest myst med Mimmi och Ängla. Så finns inte så mycket att säga alls faktiskt, eller så är det så att det finns för mycket att säga att jag inte kan välja. Men hur som helst så ska jag stänga av datorn precis nu, så sov sött flickor och pojkar. ♥

         

Av Jennifer - 13 maj 2012 20:30

Blivit lite beroende av låtcitat känner jag, men iallafall. Inlägget är tidsinställt. Det betyder att jag inte har en aning om vad jag gör just nu, men skulle tippa på att jag ligger framför tvn och kollar på en film. Iallafall, några bilder på Sara. Sen blir det till att gå ut och fota, annars får ni bara se kossor framöver. ♥

         

Hej, vad kul att du klickade dig in här! Jag som driver den här bloggen är iallafall en tjej vid namn Jennifer på 15 septembermånader. Jag har bloggat här sedan 2010 men jag får hoppas att jag har utvecklats lite sedan dess. På fritiden är jag med vänner, spenderar tid i stallet, tränar och hittar på en massa annat kul som ni kommer att få ta del av om ni stannar! ♥

Skriv din fråga här! ♥

138 besvarade frågor

Arkiv

Gratis Spotify Premium!
Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards