Maid

Alla inlägg under juni 2012

Av Jennifer - 6 juni 2012 20:36

Har varit upptagen hela dagen, så har helt enkelt inte kunnat uppdatera förns nu. Iallafall så har jag gjort lite av varje, men har gjort något hela tiden så jag känner mig rätt så stolt eftersom att jag nästan inte har gjort något alls sedan vi kom hem i fredags. Men det har iallafall varit en jätte härlig dag. Nu ska jag googla runt efter lite tävlingar och kolla på lite kläder, google is your bestfriend you know. Sen blir det tv med familjen och efter det antar jag att jag tänker lägga mig ner och sova för att orka kliva upp imorgon. Men jag finns fortfarande på kik och instagram, jjjennaaa/jjennaaa. Annars får ni ha en mysig kväll, sleep tight. ♥

 

  


Av Jennifer - 5 juni 2012 20:58

Tired of being normal, hell yeeeeah. Förlåt om jag ger er mardrömmar nu, men jag har tänkt på att jag bara lägger upp bilder som är tagna för att bli tagna och inte ur min vardag. Så därför bjuder jag på den här, se det som lite dricks. Jag vet att bilden inte är den finaste, men på något sett ligger den varmt om hjärtat på mig. Hur? Jovars, testa att tänka tillbaka på en bild du tog när du verkligen var glad så kommer du också se att man verkligen ler lite inombords åtminstonde. Nu ska jag ner och kolla på Alcatraz med familjen, sleep tight. ♥  

Av Jennifer - 5 juni 2012 20:30

Tänkte visa ett nytt armband som jag köpte i Grekland efter gatumarknaden på Kos, älskart. Kostade egentligen runt 18 euro, men vi fick ner det till 15 och jag är verkligen helnöjd! Men det var verkligen inte det lättaste att välja armband, stod där inne i ungefär en halvtimme och jag kan ju påpeka att det var ett väldigt litet utrymme. Men tillslut blev det detta, ett silveraktigt armband med blåa "stenar" fastsatta. Det är verkligen stabilt och känns som att det har en kvalite som matchar priset. Iallafall så var det flera olika jag valde mellan, men tillslut visade mamma det här och även om det tog ett bra tag att välja efter det så är jag glad att jag valde det! För mig känns det grekiskt och när jag ser det tänker jag verkligen på Grekland trots att det finns liknande här i Sverige - om inte exakt likadana. Men eftersom att jag har köpt det där så kopplar ju jag automatiskt armbandet dit. Iallafall, om ni åker till Grekland så är verkligen smycken något att kolla på. Finns rejält bra priser på både smycken, klockor och annat småkrams. Kommer förresten en bättre bild på armbandet sen när det blir lite hyfsat väder ute igen. Men iallafall, vad tycks? ♥

   

 

 

Av Jennifer - 3 juni 2012 20:10

Jag vill åka tillbaka till detta rum och äta meloner som efterätt till frukost, tror nästan att den där veckan var en av de bästa veckorna i mitt liv och jag skulle verkligen inte tveka en sekund på att åka tillbaka. Hela veckan finns som en film i mitt huvud, det är verkligen ett minne för livet och något som kommer att göras om någon gång i framtiden. Det spelar ingen roll om det är samma hotell eller ens samma land, men det skulle inte göra något. För det var verkligen underbart och jag saknart som fasen. Jag kan fortfarande känna den där tyngden i benen när man skulle upp till hotellrummet som låg en lång backe upp, känna lukten av maten och höra ljudet av vågorna som slogs emot strandkanten. Man kan nästan höra skrattet på kvällarna vid underhållningarna och barnen som sjunger på mini discot, ja. Helt enkelt så är det saker jag aldrig kommer att glömma och alltid kommer att tänka tillbaka på med ett leende på läpparna. Sleep tight ♥    

Av Jennifer - 3 juni 2012 11:55

Fortfarande inte nöjd med bloggens utseénde, men eftersom att det regnar har jag ingen lust att gå ut och fixa bilder heller så vi får ta det lite sakta helt enkelt. Blir förmodligen lättast att vänta till sommarlovet när man har hur mycket tid som helst och förmodligen mer ork. Men iallafall, sitter och saknar Grekland hur mycket som helst. Saknar allt med landet, saltet i medelhavet, värmen som gör att man kruverar, maten man knappt orkar äta upp och bjällrorna på fåren som väcker än mitt i natten. It sounds bad, men jag har nog aldrig sett ett finare land. Hade nästan kunnat stanna där föralltid. Blev ju trots allt "förlovad", men det tar vi senare. Krävs nog ett inlägg till det. Nu ska jag snart stänga av datorn och plugga lite, känns inte särskilt lockande men vad gör man när man har varit borta i en vecka? ♥

   


Av Jennifer - 3 juni 2012 10:48

Har varit vaken sedan någon gång runt sju, kollat på en halv film och ätit frukost. Mer än så har jag inte hunnit med att göra idag men blir väl mest en mysdag eftersom att det regnar ute. Ska precis sätta mig och mixtra lite med bloggen och rensa lite bilder som ni inte kommer att få se, huhu busig ja. Annars blir det väl till att rota igenom alla klädsidor jag vet för att hitta en skolavslutnings klänning, känner en aning mycket panik eftersom att det är mindre än två veckor kvar - dvs tio dagar. Anyway, tänkte bara säga att alla inlägg som innehåller en bild från Grekland kommer att läggas i kategorin "Grekland 2012 ♥" oavsett om texten hör till något helt annat. Vi hörs! ♥

 

 

Av Jennifer - 2 juni 2012 12:57

I wanna go back to Greece, eat their breakfast and go by boat to see the dolphins one more time. Kan inte förklara hur mycket jag saknar Grekland redan nu, visst är det härligt att vara hemma igen och få sova i sin egna säng. Men det känns väldigt ovant att få göra frukosten själv som nästan alltid består av en macka eller två och frysa om man går i shorts och linne. Så ni kan inte gissa hur mycket jag längtar efter sommarlovet som vi får den 13 juni, att hinna sova ut på morgonen och bara ta det lugnt i några månader. Men jag får försöka fixa allt som ska fixas innan sommarlovet knackar på och leva livet helt enkelt. ♥

 


Av Jennifer - 2 juni 2012 12:13

Det jag kommer sakna mest med Grekland är nog att vara bland engelsktalande folk, att få prata på engelska helt enkelt. Men jag kommer också sakna att folk lever livet lite mer än här, de bryr sig liksom inte om vad andra tycker och tar livet som det kommer. Man såg verkligen en stor skillnad mellan Grekland och Sverige. I Sverige är allt så planerat och välbyggt medans Grekland mer har gjort som de känner för att göra och offra all den tid det tar att bygga stora hus till att leva livet istället. Så hade jag fått välja hade jag gjort så att vi svenskar också börjar ta livet lite som det kommer istället och lugnar ner oss lite. För vi är verkligen ett land som utvecklas hela tiden, men om man hela tiden ska utveckla något - när hinner man leva på riktigt? ♥

       

 

Hej, vad kul att du klickade dig in här! Jag som driver den här bloggen är iallafall en tjej vid namn Jennifer på 15 septembermånader. Jag har bloggat här sedan 2010 men jag får hoppas att jag har utvecklats lite sedan dess. På fritiden är jag med vänner, spenderar tid i stallet, tränar och hittar på en massa annat kul som ni kommer att få ta del av om ni stannar! ♥

Skriv din fråga här! ♥

138 besvarade frågor

Arkiv

Gratis Spotify Premium!
Free Lines Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards